Sunday, May 19, 2013

Moyes prijst Everton squad


David Moyes heeft betaald hulde aan zijn Everton-spelers als hij zich voorbereidt voor zijn laatste wedstrijd de leiding voordat hij naar Manchester United.
De 50-jarige is op Goodison Park voor meer dan tien jaar en gaat in zijn laatste wedstrijd tegen Chelsea weten zijn zijde zal eindigen zesde in de Premier League.
Tijdens zijn ambtstermijn, heeft Moyes Everton genomen van eeuwig bedreigd door degradatie naar consistente top-10 eindigen, met het vooruitzicht van de Europese kwalificatie altijd een mogelijkheid.
Hoewel een trofee hem is ontgaan, en hij heeft nooit de overwinning geproefd op Anfield, Old Trafford, Stamford Bridge of het Emirates Stadium, Moyes zei hij trots op het werk dat hij had gedaan was.

"De herinneringen die ik heb van Everton gaat wonen bij mij voor een lange tijd," zei hij. "Het karakter van de spelers hier is geweldig. Alle spelers in mijn tijd hier zijn geweldig.
"Ik denk vaak hoe gelukkig ik ben om niet alleen grote spelers, maar grote mannen. Daarvoor dank ik hen allen.
"Ik bracht al de spelers in de huidige groep naar Everton, behoudens Ossie (Leon Osman) en Hibbo (Tony Hibbert).
"Ik neem de volledige verantwoordelijkheid voor de spelers die we hier hebben en ik heb altijd al de spelers alles wat we kunnen geven en hen vertellen dat we zullen een uitdaging zijn op de top van de competitie.

"Ik zeg altijd tegen hen dat we steeds beter zal worden, en ik denk dat we hebben."
De Schot kan worden verlaten, maar hij is ervan overtuigd Everton kan blijven groeien van kracht tot kracht zonder hem, prees het werk achter de schermen en op het trainingsveld bij de club.
"De groep spelers die we hebben gekregen zijn geweldig," voegde hij eraan toe. "De manier waarop ze werken betekent dat ze zelf de politie."
"Op het oefenterrein elke dag, zij zijn degenen die het eisen van elkaar en na mijn tijd, zullen ze het niet toe om te veranderen omdat er te veel spelers met dezelfde aanpak. Zij kennen de normen die we stellen en wat er nodig is.
"Achter de schermen hebben we oud-spelers in Alan Stubbs, David Weir en Duncan Ferguson terug op het personeel. En er zal nu meer zijn uit de groep daar omdat ze zijn geweldig jongens."

No comments:

Post a Comment